Les cinc tendències que marcaran el rumb del Wealth Management en els pròxims anys

Sergi Martín - Wealth Management

La irrupció de la pandèmia ha exigit al sector financer replantejar el seu model de negoci i afrontar nous reptes. Vall Banc, entitat bancària especialitzada en Wealth Management -gestió de patrimonis-, recull les claus més importants per entendre el futur del negoci.

La pandèmia ha accelerat la transformació digital en tots els àmbits. En aquest sentit, les entitats financeres es veuen obligades a revaluar el seu model de negoci, amb la tecnologia i el compromís amb els clients sent troncals per a adaptar-se a les noves necessitats del consumidor post-covid.

Davant d’aquesta situació, el servei de Wealth Management -gestió de patrimonis- s’ha convertit en un dels que ofereix més oportunitats en el seu nou context. La gestió del patrimoni individual o familiar, petit o gran, sempre ha estat un aspecte crític per a tots, i amb la incertesa derivada de la pandèmia, la seva importància ha augmentat significativament.

Per això, Vall Banc, entitat especialitzada en Wealth Management, analitza cinc tendències clau per afrontar els nous reptes del sector:

1. Necessitat de digitalitzar-se

És una realitat que la revolució digital ha d’aplicar-se a tots els sectors i empreses. En el cas el Wealth Management no és diferent. L’ús del Big Data i la Intel·ligència Artificial -IA- aporta grans beneficis en eficiència operativa, estalvi de temps i costos, solucions personalitzades i integrals, escalabilitat i automatització.
“La tecnologia d’avantguarda per a l’anàlisi i construcció de carteres d’inversió òptimes fa possible simular desenes d’escenaris macroeconòmics, geopolítics i de mercats, analitzant el calibratge de centenars de factors de risc en la nostra selecció d’actius. Això permet fer una construcció més robusta de la cartera que millor s’adapti a les necessitats del client”, explica Sergi Martín, director de Negoci de Vall Banc.

2. El paper de l’assessor, fonamental

L’escolta activa i empàtica és essencial per conèixer i analitzar en profunditat la situació personal, familiar i professionals dels clients. Les circumstàncies de cada un d’ells són diferents, fet que exigeix que les solucions ofertes des de les entitats bancàries també ho siguin. “Començar per una comprensió clara del punt de partida ens permet definir correctament els objectius i, posteriorment, les estratègies que ens apropen a aquestes necessitats particulars”, destaca el director de Negoci de Vall Banc.
Per assolir l’èxit, el paper de l’assessor ha de ser complementari al de la tecnologia. La seva funció és traduir a un llenguatge comprensible les dades i mètriques que la tecnologia genera. És, per tant, fonamental crear un duet al servei del client on l’assessor vegi en la tecnologia un acompanyant clau per reforçar-lo i diferenciar-lo, no per reemplaçar-lo.

3. El client en el centre

L’aposta guanyadora del Wealth Management és aquella que s’enfoca únicament en el client, aportant-li solucions a mida des d’una perspectiva 360 graus. Les decisions que prenen les persones al llarg de la seva vida també tenen conseqüències en la seva activitat financera. Per això, és important desenvolupar una estratègia patrimonial que vagi més enllà de la convencional gestió d’actius financers, tenint en compte tots els aspectes que influeixen en ella.
“La nostra proposta de valor implica analitzar la situació personal i familiar del client, les seves ambicions i obligacions per, a continuació, elaborar un pla adaptat a uns objectius realistes mitjançant un procés de selecció i optimització dels actius que han de configurar la seva cartera”, assegura Sergi Martín.

4. Focus en la sostenibilitat

Cada vegada més inversors són conscients de l’impacte que tenen les seves accions, exigint introduir la variable sostenible com un aspecte rellevant en el procés de les seves decisions. De fet, segons un estiu elaborat per SpainSIF, la inversió sostenible ha crescut a Espanya fins a un 36% fins a assolir els 284.000 milions d’euros. Per això, és clau que les entitats bancàries incorporin recursos i eines tecnològiques que mesurin la millora del medi ambient i la societat que les seves decisions d’inversió comporten.

Un bon exemple seria el cas de Vall Banc, entitat pionera a Andorra en l’ús d’una eina Clarity AI, plataforma tecnològica de referència per analitzar al mil·límetre l’impacte social i mediambiental de les inversions. Aquestes solucions permeten obtenir, de manera eficient i escalable, qualificacions ASG (ambientals, socials i de bon govern corporatiu) d’una gran varietat d’actius financers.

5. Les dades, sinònim de transparència

La situació actual d’incertesa ha posat de manifesta la necessitat de rebre informació puntual, rellevant i d’aplicació pràctica, basada en una anàlisi de dades en temps real. Tenir accés directe a les dades i insights relacionats amb les tendències del moment és, per als inversors, un element diferenciador a l’hora de prendre decisions.
“Per obtenir la confiança del client i aconseguir els resultats esperats, ser transparents durant tot el procés d’acompanyament al client és capital. Amb aquesta màxima de transparència, desenvolupar informes exhaustius i comprensibles de seguiment de les inversions dels clients és imperatiu”, afegeix Sergi Martín, director de Negoci de Vall Banc.

Categories
Recent posts
Notícies relacionades