No tot és tecnologia: per què necessites un assessor financer per a gestionar els teus diners

Sergi Martin vall banc la vanguardia

La Vanguardia publica avui un article escrit pel nostre director general de Negoci, Sergi Martín, en el qual destaca l'aposta dual que fa Vall Banc de combinar el factor humà i la tecnologia.

Pots llegir l'article a La Vanguardia en aquest link: Article Sergi LV

 

A continuació es transcriu l'article:


A més de l'aposta pel Big Data o la Intel·ligència Artificial, des de Vall Banc destaquen la importància del factor humà a l'hora d'assessorar els clients en la gestió de les seves inversions.

Sempre ha estat de preferent preocupació la gestió del patrimoni individual o familiar. Però si alguna vegada ho va ser més que mai, és en aquests temps de màxima incertesa provocada per una pandèmia que molt pocs podien anticipar, ni tampoc calibrar la seva durada. I després d'un any des que van arribar els primers confinaments, aquesta preocupació no ha minorat precisament.


La manca de certesa, enemiga de la gran majoria dels empresaris, assalariats, autònoms i inversors en general, sembla que ens acompanyarà encara durant molt de temps, amb més o menys intensitat. La revolució digital, preexistent a la pandèmia però híper-accelerada per ella, no fa sinó alimentar aquesta sensació d'inestabilitat.

L'aposta guanyadora és un 'wealth management' enfocat al client, que li proposi solucions des d'una perspectiva integral


En aquest entorn, una aposta per un wealth management basat en factors humans i que estigui d'esquena a la tecnologia, estarà tan condemnada a el fracàs com una que es lliuri als braços de la tecnologia "que-tot-ho-pot" i deixi de banda la criticitat dels aspectes relacionals, que s'afronten molt millor -i per molts anys, em temo- des del vessant humana. Que el big data i la IA -Intel·ligència artificial- són de capital i creixent importància, gairebé ningú ho dubta. Però potser estiguem una mica encegats per un tecno-optimisme, en què tots, tots els problemes de la humanitat estan / estaran resolts per la tecnología.

El client, el centre de tot

Així, a Vall Banc creiem que un wealth management enfocat al client -el centre de tot-, que li proposi solucions des d'una perspectiva integral (o 360 graus o holística, diguin-li com agradin), serà una aposta guanyadora en una indústria que està molt polaritzada. Molt polaritzada entre entitats "radicalment tecnològiques" -enteses com les que ho aposten tot a robo-advisors, chatbots i els seus cosins-germans-i "tradicionals" -enteses com les que professen un assessorament molt depenent de les preferències i creences de l'assessor, persona humana-.


I com aterrem a Vall Banc aquesta aposta dual per la tecnologia i el factor humà? Doncs assignant un paper clar a cada component del duet, sense pretendre que ningú reemplaci a ningú, sinó simplement teixint una relació simbiòtica entre tots dos que permeti a l'assessor deixar-se acompanyar per la tecnologia perquè no veu en ella una amenaça a la seva funció capital.

Els assessors financers de Vall Banc saben que la maquinària es posa en funcionament començant amb una escolta activa i empàtica que permeti una anàlisi en profunditat de la situació personal, familiar i professional dels nostres clients. Només amb una comprensió ben clara d'aquest punt de partida, s'està en condicions de definir els objectius i les estratègies que s'adapten millor a les seves necessitats particulars. Perquè, ho tenim clar, cada client és un món i les solucions de "cafè-per-tots" no serveixen per a una banca que vulgui estar genuïnament especialitzada en Wealth Management, com així ho vam viure a Vall Banc.


Un cop hem pogut determinar, sempre conjuntament amb el client, si la seva ambició és ben preservar el seu capital o bé augmentar-amb més o menys apetència pel risc; si, a més, hi ha conviccions relatives a la voluntat que les seves inversions tinguin més o menys impacte en la societat i / o al planeta; i amb quina gradació d'intensitat en el servei per part del seu wealth manager se sent més còmode; només llavors, entrem en l'etapa en la qual cedim el protagonisme a la nostra tecnologia d'avantguarda per a l'anàlisi i construcció de carteres òptimes d'actius financers i reals.

Els 'wealth managers' tradueixen a un llenguatge comprensible totes les dades que aporta la tecnologia

Ara sí, el big-data i la IA prenen el relleu i despleguen tota la seva potència, simulant desenes d'escenaris macroeconòmics, geopolítics i de mercats; analitzant el calibratge de centenars de factors de risc en la nostra selecció d'actius; i, en definitiva, fent més cert el incert. Amb la nostra tecnologia puntera podem estimar múltiples fonts de riscos per a, així, fer una construcció molt més robusta de la cartera que millor s'adapti a les necessitats úniques de cada un dels nostres clients. I els nostres wealth mànagers, que gaudeixen de la millor formació financera i fiscal, s'encarreguen de traduir a un llenguatge comprensible tantes dades i mètriques que el nostre aliat tecnològic ha estat capaç de processar en qüestió de segons.


Pocs dubten que aquesta pandèmia ha canviat també, de manera inevitable, la gestió patrimonial. A Vall Banc, som molt conscients que ens hem de guanyar un temps de qualitat amb els nostres clients, els que estan més demandats que mai gràcies (o per culpa) als canals remots de comunicació que fa mesos que saturen les seves agendes. Tot i que ara el diàleg pugui ser essencialment telemàtic, creiem fermament en la importància de la presencialitat per a ocasions especials. Aquí, novament, la tecnologia ni pot ni ha de substituir el factor humà perquè, fins a la data -i per molts anys, esperem- no hi ha indicis d'empatia, ni d'escolta activa i conscient en els robots.

En l'apassionant camí de Vall Banc per erigir-se com el referent en gestió patrimonial a Andorra, la tecnologia té un paper molt protagonista per bé que, la nostra convicció sigui que ha d'estar a disposició del banquer per acompanyar-lo, per reforçar-, per diferenciar-, i no per reemplaçar-lo. I és precisament aquest duet "wealth manager & tecnologia d'avantguarda", tan nuclear en l'ADN de Vall Banc, juntament amb la indestructible creença que totes les nostres inversions han de tenir un marcat tint de "sostenibilitat", el que fa que la nostra proposta de valor sigui radicalment diferencial.

Categories
Recent posts
Notícies relacionades