Comentari mercats financers 28/04/20: Protagonisme pels resultats empresarials

mercats coronavirus evolució

Aquesta setmana es concentraran el gruix de les publicacions de resultats empresarials del 1T20. A Europa el protagonisme serà pels bancs mentre que als Estats Units seran els gegants de la tecnologia els que acapararan l’atenció.

Fins a la data han publicat 110 companyies del S&P500, un 22% del total. D’aquestes un 43% han superat les previsions de beneficis i un 41% han publicat unes xifres d’ingressos per sobre del consens. Aquests percentatges estan força allunyats de la mitjana dels darrers 4 trimestres, on el 70% de les companyies havien superat les estimacions de beneficis i un 55% ho feia a nivell de vendes. Si observem la caiguda de beneficis respecte al 1T19, aquests cauen un 21,2%. Els sectors cíclics son els més penalitzats amb materials, industrial, consum cíclic i financer amb fortes caigudes de beneficis. Els sectors defensius mostren creixements de beneficis, i en aquest apartat també es “cola” el sector tecnològic. Pel que fa a Europa, del Stoxx600 han publicat un 28% de les companyies. Un 69% d’aquestes ha superat les estimacions de beneficis, tanmateix aquests cauen a un ritme del 14,5% respecte del 1T19. A nivell de vendes un 65% de les empreses han batut el consens del mercat, els ingressos també es redueixen a un ritme del 5,5% anual.

 

A banda i banda de la balança

Si aquest és el panorama general ara anem a destacar una sèrie de companyies que avui han publicat. 3M ha donat a conèixer els seus resultats trimestrals que han rebut un bon impuls gràcies a l’aparició del COVID-19 que ha comportat un increment de la demanda d’equipaments de protecció personal. Així, la companyia ja havia anunciat al passat mes de gener que doblava la producció mundial del model de mascara N95 que està dissenyat per filtrar un 95% de les partícules de l’aire. Per àrees geogràfiques la caiguda de vendes a la regió Àsia Pacífic (-5,4%) i EMEA (-2,1%) han estat compensades per l’increment del 10,1% als Estats Units. Les vendes han progressat un 2,7% fins als 8.080 milions de dòlars. El benefici net ascendeix a 1.290 milions de dòlars, superior als 891 milions del mateix període de 2019.

British Petroleum, es situa a l’altre costat de la balança amb l’aparició del COVID-19. Aquesta s’ha vist doblement penalitzada per un xoc de la demanda però també de l’oferta. La pèrdua durant el trimestre ha ascendit als 4.400 milions de dòlars quan al 1T19 havia obtingut un benefici de 2.900 milions de dòlars. Per compensar la caiguda del preu del petroli BP ha anunciat una rebaixa del CAPEX per 2020 en un 25% fins als 12.000 milions de dòlars amb l’objectiu de rebaixar el seu breakeven a 35 dòlars el barril al horitzó 2021. El deute s’incrementa en 6.000 milions de dòlars fins al seu nivell màxim dels darrers 5 anys a 51.400 milions de dòlars, tot i això, i de la incertesa la companyia no rebaixa el dividend.

Related News